Jak sprzedawać więcej nie pisząc o swoich produktach?

kolorowe torebki z zakupami

Budowanie roli firmy jako eksperta w swojej dziedzinie jest najważniejszym celem prowadzenia firmowego bloga według Badania polskiej blogosfery firmowej 2014. Zbliżone wyniki prezentuje raport z badania Content marketing, przeprowadzonego w 2016 roku przez IAB Polska. Treści publikowane przez firmy mają na celu budowanie świadomości marki, pozyskanie nowych konsumentów i budowanie pozycji eksperta.

Jak pokazuje inne badanie z 2015 roku (Użytkownicy blogów firmowych 2015), aktywnych czytelników blogów firmowych do śledzenia najnowszych postów motywuje głównie hobby/ zainteresowania (82% badanych) i chęć pogłębiania wiedzy na tle zawodowym (52%) i naukowym/ edukacyjnym 49%. Nasuwa się wniosek, że tworzenie angażujących i przydatnych czytelnikowi treści powinno przyciągać nowych użytkowników. Równocześnie teksty powinny odpowiadać na pytania klientów związane z ich zainteresowaniami i życiem zawodowym. Wszystko to natomiast prowadzi do tego, aby sprzedawać więcej.

Postaw się na miejscu klienta

W przypadku sklepu internetowego opisy produktów stanowią podstawę, będąc przy okazji istotnym elementem strategii content marketingowej (marketingu treści) firmy. Pełna informacja dla klienta o składzie, sposobie użytkowania i zastosowaniach przedmiotu podane w przystępny i unikalny sposób to większa szansa na to, że uwaga konsumenta skieruje się w końcu na koszyk (Jak inne firmy przyciągają swoimi opisami produktów przeczytasz TUTAJ). Wpisy na blogu powinny natomiast tworzyć kontekst dla zastosowania oferowanych produktów i usług, wyznaczając określony styl życia, ideę, która przyświecała twórcom rozwiązania (poczytaj, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga).

sprzedaż internetowa

Istotne aby artykuł na firmowym blogu rozwiązywał problem nurtujący Twojego aktualnego lub potencjalnego klienta. Szum informacyjny w sieci i dostęp do wielu danych sprawia, że czytelnika trudno przyciągnąć na stronę a bardzo łatwo go stracić. Niech blog będzie źródłem wiedzy i inspiracji przede wszystkim. Ważne, aby czas przeznaczony na przeczytanie tekstu nie był uznany przez odwiedzającego za stracony. Gdy zaś uda mu się dotrzeć do końca posta, nie zostawiaj go w próżni. Warto na końcu lub w treści zamieścić element CTA (call to action – wezwanie do działania, np. „odwiedź nasz sklep”) lub galerię produktów powiązanych tematycznie z problemem opisywanym w poście. Warto o swoich produktach pisać nie wprost a raczej obracać się w kontekście z nimi związanym – bezpieczeństwie w domu, w przypadku branży meblarskiej lub form relaksu, gdy zajmujemy się produkcją kosmetyków.

„Wpisy nie mogą być ukrytą lub bezpośrednią reklamą. Rzeczowa, obiektywna informacja przysparza znacznie więcej zwolenników niż reklama” (Barbara Stawarz, Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, wyd. PWN SA, Warszawa 2015, s. 106).

Unikalna treść

Unikalna treść strony wynosi ją wyżej w wynikach wyszukiwania (Jak poprawić pozycjonowanie strony przeczytasz TUTAJ). Blog zaś jest elementem witryny, który można regularnie wzbogacać o zróżnicowaną treść. Warto jednak obracać się w ramach tematyki naszej działalności – roboty Google przeszukując zawartość stron tworzą sobie ich profile. Gdy więc przykładowo liczymy na użytkowników poszukujących szydełkowych obrusów nie powinnyśmy skupiać się na tematyce motoryzacyjnej. Treści na blogu, raz opublikowane, pracują miesiącami lub latami gdy zamieszczamy treści praktyczne z punktu widzenia czytelnika. Aktualne tematy, przejrzystość strony, ciekawe grafiki i rzetelne podejście do tematu sprawią, że blog będzie się po prostu chciało czytać.

Prowadzenie bloga firmowego jest działaniem długofalowym – na zaufanie czytelników i miano specjalisty trzeba sobie zasłużyć. Przekazywanie wiedzy za darmo niesie ze sobą szansę na zwiększenie ruchu na stronie, który będzie (w mniejszym lub większym stopniu) przekładał się na sprzedaż. Z drugiej strony warto być przygotowanym na regularność oraz gotowość do kontaktu z klientem – pozostawianie uwag i komentarzy bez odzewu może działać na naszą niekorzyść.

Artykuły na firmowym blogu nie mają na celu bezpośredniej sprzedaży konkretnego produktu. Jednak przy niskim nakładzie finansowym mamy szansę przyciągać nowych klientów na naszą witrynę przez kolejne miesiące lub lata. Za stworzenie treści do artykułu płacisz raz a jego zawartość pracuje na wizerunek Twojej marki miesiącami lub nawet latami.

Zachęcam do poszerzania wiedzy:

Jeśli podobał Ci się mój artykuł zapraszam do pozostawienia komentarza lub podzielenia się nim w social media. Jeśli zaś czujesz, że potrzebujesz wparcia copywritera –zapraszam do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.